Niestety po okresie letnim wiele osób zmaga się z nadmiarem kilogramów. Wakacyjne wyjazdy, dania z grilla i desery lodowe są bowiem przyczyną spożywania zbyt dużych ilości kalorii, co prowadzi do wzrostu masy ciała Jesień jest szczególnie dobrym okresem na rozpoczęcie odchudzania. Obfitość zdrowych, sezonowych produktów i brak braku letniej presji perfekcyjnej figury, zachęcają do podjęcia racjonalnej diety, zapewniającej długotrwałe efekty. Jesienna kuracja odchudzająca z uwzględnieniem odpowiedniej diety i ruchu, poprawia nastrój i pozytywnie wpływa na odporność niezbędną jesienią i zimą.

Oto 10 powodów, dla których jesień okazuje się  idealnym momentem w roku, aby zrzucić wagę i dokonywać trwałych zmian w swoim stylu życia.

1.Wrzesień – październik kojarzy się z rozpoczęciem czegoś nowego

 Początek jesieni wrzesień – październik kojarzy nam się z początkiem nowego roku szkolnego czy też studenckiego. Zmienia się pogoda, w telewizji nowe ramówki, w sklepach nowe kolekcje, zaczyna się nowy sezon. Ale nie ograniczajmy się do kupowania przytulnych sweterków. Jesteśmy  wypoczęci po wakacjach a  październik jak za dawnych szkolnych czasów może wciąż kojarzyć się z nowym lepszym początkiem i warto to wykorzystać. Wrzesień   to był czas ogarnięcia i wdrażania dzieci w przedszkolne czy szkolne „ramówki”, ale teraz jest październik i to jest miesiąc jest dla mam. Niezależnie od tego, czy chcesz wziąć za swoje zdrowie, utracić wagę, czy nauczyć się nowych umiejętności, jesień jest idealnym momentem na rozpoczęcie wyzwania.

2.Spada wakacyjna presja

Jesienią spada presja związana z nienagannie wyglądającym ciałem, które odsłaniamy latem ze względu na wysokie temperatury na zewnątrz. Dzięki temu rzadziej sięgamy po restrykcyjne i bardzo niskokaloryczne diety, które  bardzo szybko mogą prowadzić do efektu jo-jo. Jesienią możemy pozwolić sobie na to, aby dieta była zdrowa, odżywcza, prowadząca do stopniowego i zdrowego.Spadek masy ciała odbywający się w sposób powolny, bezpieczny, gwarantuje trwalsze efekty i chroni przed niechcianym efektem jojo.

3.Znikają letnie pokusy

Jesień to doskonały moment na to, aby podjąć decyzję o zmianie sposobu odżywiania na lepszy, pozwalający zredukować dodatkowe kilogramy, które zostały nam po wakacyjnych wyjazdach i spotkaniach towarzyskich przy grillu.Poza tym podczas lata często czujemy się „luźniej”. Jeśli jesteśmy na wyjeździe, mamy ochotę sobie dogadzać, w końcu jesteśmy na wakacjach. Jeśli nigdzie nie wyjechaliśmy latem,  to też robimy sobie przyjemność na miejscu, bo przecież skoro nigdzie nie wyjechałam, to chociaż tyle miłego, że sobie zjem loda, ciasteczkoJesienią to się kończy i wracamy do normalnego życia.


4.Mamy dużo krajowych warzyw i owoców, zbóż oraz fasolek w niskich cenach

Wrzesień i październik to czas, kiedy w bardzo atrakcyjnych cenach możemy nabyć wiele sezonowych warzyw i owoców. Z pewnością taki stan rzeczy zachęca do wprowadzenia tych świeżych i pysznych produktów do codziennego jadłospisu, co bez wątpienia pozytywnie wpłynie na naszą masę ciała. Jest to idealny sezon na cukinię, pora, pietruszkę czy bakłażana, kapustę lub buraki, które ułatwiają ułożenie urozmaiconego, lekkiego i ciekawego jadłospisu, pozwalającego wytrwać w postanowieniu zmiany dotychczasowych nawyków żywieniowych unikając nudy i monotonii.  Nie zapominajmy o owocach, takich jak jabłka, gruszki, pigwy i śliwki, które urozmaicą i wzbogacą naszą dietę. Ponadto możemy przygotować zdrowe i pełne witamin zapasy na zimę, w formie mrożonej, suszonej bądź też marynowanej. Nasza sylwetka z pewnością odwdzięczy nam się za ten wysiłek a odporność wzrośnie.

5.Na dworze jest już chłodniej i łatwiej ćwiczyć

Latem, często z powodu wysokich temperatur, trudno jest nam zmobilizować się do regularnej aktywności fizycznej. To bardzo ważny argument !
Niższe jesienne temperatury zachęcają do wzmożonej aktywności fizycznej. Niska temperatura sprzyja również poprawie efektywności treningów, ponieważ wymaga dodatkowych nakładów energii niezbędnych do utrzymania stałej temperatury ciała, co zwiększa spalanie kalorii.

 

6.Sezon wakacyjny się skończył

Niezależnie od tego, jak dobre są nasze intencje, w okresie letnim trudno trzymać się zdrowego odżywiania i regularnej rutyny. To czas całodziennych wypadów ,  leniwych weekendów spędzonych z przyjaciółmi  przy piwie czy kieliszku dobrego wina… co jest zabawne, ale nie sprzyja utrzymaniu zdrowych nawyków. Teraz jest jesień i wchodzimy z powrotem w regularny tryb – co naprawdę sprawia, że o wiele łatwiej jest przygotowywać dobre jedzenie i   znaleźć czas na ćwiczenia.

7.Ruszają promocje w klubach fitness

Wraz z początkiem jesiennego sezonu wiele miejsc przygotowuje specjalne oferty! Już teraz warto się rozejrzeć, czy okoliczny klub fitness, basen albo siłownia nie oferują specjalnych zniżek, rabatów, tańszych karnetów, itp.

8.Nadszedł czas na poranną owsiankę

Wszyscy wiemy,  że płatki owsiane  należą do  super-żywności. Ale czy zdajemy sobie sprawę , że opuszczanie posiłków jest najszybszym sposobem wyeliminowania  długoterminowych celów związanych z odchudzaniem . Poranną owsiankę  możesz  uzupełnić świeżymi owocami sezonowymi i orzechami. Taki posiłek jest bardzo odżywczy dzięki czemu unikniesz podjadania słodkich przekąsek w pracy .Ciepłe śniadania to podstawa!
Owsianka z sezamem na diecie w Hashimoto
tutaj

9.Nabieramy ochoty na zupy

Zupa to świetne potrawa jednogarnkowa, która można zjeść na kolację, obiad czy  śniadanie. Jesień, zima sprzyjają gotowaniu zup. Zupy są pożywne, niskokaloryczne, zdrowe, łatwe do przygotowania, można do nich wrzucić dosłownie wszystko. Jeśli zupełnie nie masz talentu do gotowania – w ostateczności skorzystaj z mrożonek. Wielki talerz zupy zaspokoi głód, a przy okazji będzie wielką porcją warzyw, czyli witamin, składników mineralnych, błonnika i wody. Najlepiej zabielać zupy jogurtem lub nie w przypadku stwierdzonej nietolerancji pokarmowej na białka mleka. Jeśli chcesz dowiedzieć się co dla ciebie dobre dobrze wykonać odpowiednie badania.


10. Zmiana diety poprawia nastrój i pozytywnie wpływa na zdrowie

Zrzucenie zbędnych kilogramów korzystnie wpływa na naszą odporność. Jak wykazali naukowcy z Garvan Institute of Medical  Research w Sydney nadmiar tkanki tłuszczowej wpływa negatywnie na układ odpornościowy  a nawet niewielkie zmniejszenie masy ciała odwraca wiele szkodliwych zmian często obserwowanych w komórkach odpornościowych osób otyłych. Z kolei badanie naukowców z Tufts University w Bostonie wykazało, że ograniczenie kalorii w  diecie może poprawić sprawność naszego układu odpornościowego w zwalczaniu infekcji. U osób biorących udział w badaniu i będących na diecie, poprawiła się aktywność limfocytów T odpowiedzialnych za zwalczanie wielu infekcji. Odchudzanie poprawia naszą odporność.

Czy czujesz się gotowa na nowy początek?

Pamiętaj, że jesienna depresja niestety idzie w parze z jesiennym przybieraniem na wadze. A z każdym tygodniem będzie coraz gorzej. Chłód i brak chęci do aktywności fizycznej sprawiają, że praktycznie nie wychodzimy na świeże powietrze. Spędzając więcej czasu w domu zajadamy się przy okazji różnego rodzaju słodkościami oraz wysokokalorycznymi przekąskami. A do tego za dwa miesiące święta, które większość z nas spędzi przy suto zastawionym stole. Dlatego tak ważne jest działanie tu i teraz.

Jesień to fantastyczny czas na to, aby rozpocząć odchudzanie! Wykorzystajmy tę piękną porę roku jak najlepiej i zadbajmy o zdrowie oraz szczupłą sylwetkę.

Warto zrobić pierwszy krok już teraz.

Kurs odżywiania i zdrowego odchudzania –  Jesienna edycja Ostrołęka

Zawarte tu informacje mają charakter ogólny i nie stanowią porady. Zawsze konsultuj swój stan zdrowia z dietetykiem bądź lekarzem. 

Podziel się