cele, postanowienia noworoczne, zmiana nawyków, odchudzanie Wielu z nas planuje wdrożyć w życie swoje nowe postanowienia noworoczne, o których prawdopodobnie większość zapomni już w styczniu. Według Johna Norcrossa, psychologa z Rutgers University, 81% z nich nie dojdzie do skutku, a 29% z nich upadnie w ciągu dwóch pierwszych  tygodni. Okazuje się, że tylko 8%  ludzi rozpoczyna wdrażanie w życie swoich postanowień ale dokładnie nie jest wiadomo czy te 8% przetrwa przez cały rok. Dlatego jeśli poważnie myślisz o wprowadzeniu jakiś zmian, przeczytaj ten artykuł, w którym znajdziesz wiele wskazówek jak  tego dokonać (dowiesz się tutaj) i jak utrzymać  postanowienia noworoczne w 2019. Postanowienia noworoczne: Jak skutecznie wdrożyć i utrzymać postanowienia noworoczne?

Podziel się z innymi swoimi postanowieniami i planami

Lepiej nie pozostawać  samemu ze swoimi postanowieniami. Dobrze jest znaleźć kogoś z kim możesz o tym porozmawiać. Poszukaj grupy wsparcia lub specjalistę. Dobrze opowiedzieć o swoich planach przyjacielowi, komuś z rodziny. Z odpowiednim wsparciem łatwiej rozpocząć i utrzymać realizację postanowień. Dzielenie się wyzwaniami i sukcesami ułatwia działanie oraz eliminuje obawy, również łatwiej znieść czasowo pojawiające się porażki.

Jeśli planujesz zamianę złych nawyków na dobre to lepiej próbować każdą pojedynczo

Trudno jest zmienić zbyt wiele rzeczy jednocześnie. Potrzeba czasu, aby oduczać się złych nawyków, ale również potrzeba czasu, aby wymienić te złe na dobre. Dlatego poskramiaj najpierw jeden zły zwyczaj, a następnie przejdź do następnego.

Pamiętaj, nie jest łatwo wytrwać w swoich postanowieniach

To jak trudno jest dotrzymać założonych celów  potwierdzają dane statystyczne, które pokazują, że w połowie roku, mniej niż połowa dotrzymała swoich obietnic ze stycznia. Przy odpowiednim nastawieniu i podejściu, można zwiększyć szanse na powodzenie dotrzymania postanowień noworocznych.

Gdy obawiasz się poniesienia porażki

Pamiętaj, że każdy obawia się wpadek, gdy próbuje zbudować zdrowy nawyk. To część procesu. To nie znaczy, że się nie udało. Wówczas wybacz sobie porażkę. Użyj jej jako szansę, która uczy cię wyzwań .
Zastanów się czy dasz radę przebywać z przyjaciółmi, którzy jedzą dużo słodyczy, czy też palą papierosy w czasie kiedy starasz się je wykluczać? Jeśli nie, to należy unikać takich sytuacji. Ucz się na błędach i kontynuuj realizację postanowień.

Nie żałuj sobie nagród gdy osiągasz rezultaty

Postanowienia noworoczne: Jak skutecznie utrzymać nasze postanowienia noworoczneNagrody, nawet niewielkie, mogą motywować. One przypominają o Twoich postępach i czynią działania przyjemnymi.
Dla celów krótkoterminowych, nagrody powinny być proste, jak pójście do kina, na mecz, teatru , kosmetyczki, lub kupno pary nowych butów. Większe nagrody dobre są  za osiągnięcie większych , długoterminowych celów np.  kupno wymarzonego gadżetu, biżuterii lub urlop w wymarzonym miejscu.

W przeciągu 3 tygodni nie udało ci się wypracować nowego nawyku

Wielu ludzi uważa, że zmiana może być ugruntowana w ciągu 21 dni, ale badania pokazują, że nie jest to jednoznaczne. Dla niektórych, tworzenie nawyku może trwać 2 lub więcej miesięcy.
Nie zniechęcaj się, gdy zmiany nie następują szybko. To nie znaczy, że ci się nie uda. Potrzeba czasu dla mózgu, aby nowe nawyki stały się rutyną.

Pozytywne nastawienie

Kiedy tworzysz swoje postanowienia noworoczne w sposób pozytywny i opisujesz je jako zachowania, do których dążysz, jest bardziej prawdopodobne, że odniesiesz sukces. Często łatwiej jest zbudować nowy nawyk, niż porzucić zły. Koncentruj swoje siły, myśli na pozytywnych aspektach zmiany.

Rzucaj swój nałóg czy zły nawyk na krótkie okresy czasu

Na przykład zacznij od 1 razu w tygodniu – pomoże to zbudować pewność siebie, że możesz to zmienić też na zawsze. Jeśli uda ci się  to z łatwością to rób to coraz częściej, aż osiągniesz swój cel. Na przykład, jeśli zmieniłaś/łeś nawyk przez 1 dzień w tygodniu to spróbuj następny krok np. 2 dni w tygodniu, itd.

Cele od razu na dużą skalę mogą udaremnić  twój sukces i sprawić, że szybko zrezygnujesz

postanowienia noworoczne, zmiana nawyków, odchudzaniePodziel cele na kilka mniejszych, łatwiejszych do zadań osiągnięcia. Następnie ustal kolejne małe kroki, które powoli pomogą Ci dojść do celu długoterminowego.
Przykład: utrata wagi ½ kg tygodniowo, np. prze zamianę słodkiego deseru na owoc czy zamiast porannego papierosa wypić filiżankę ulubionego napoju, zjeść śniadanie i dopiero zapalić.
Sprawdzaj i oceniaj swoje działania. Ludzie, którzy kontrolują swoje nowe nawyki mają większe szanse aby odnieść sukces.

Utrzymuj poczucie dumy, że realizujesz swoje postanowienia

Duma, którą czujesz w związku z budowaniem chociaż jednego nowego nawyku, sprawia, że pragniesz jeszcze większego poczucia spełnienia. Jeśli nie udało ci się stworzyć noworocznych postanowień , to przynajmniej zrób to już w nowym 2018roku. Usiądź i napisz listę negatywnych myśli, które ciągle krążą w twojej głowie. Zapisz je na kartce papieru lub w komputerze, a następnie wydrukuj tę listę. Wszystko co zrobisz uruchomi wszystkie dobre rzeczy, których pragniesz w swoim życiu. Możesz dodatkowo wyobrażać sobie, jak się manifestują. Fajnie jest widzieć, że twoje marzenia się spełniają … i oczywiście może się to zdarzyć tylko wtedy, gdy na prawdę uwierzysz, że marzenia mogą się spełnić.

Życzę Szczęśliwego i Zdrowego 2019!

Podziel się