odchudzanie, dietetyk Mokotów, dietetyk Służew, dietetyk OstrołękaNa zimę najczęściej dajemy sobie dyspensę od zdrowego odżywiania i tłumaczymy to brzydką pogodą, złym humorem, krótkimi dniami. Co prawda wciąż jeszcze ubieramy się w puchowe kurtki i czapki, ale myślami wielu z nas jest już przy lekkich, wiosennych  kreacjach. Do lata mamy jeszcze cztery miesiące. To idealny czas na odchudzanie aby przywrócić dobrą formę ciału. Wielki Post to najlepszy czas na rozpoczęcie odchudzania.

Od czego zacząć?

Najlepiej od sprawdzenia, czy nasza waga po zimie podniosła się i pojawiły się nowe kilogramy.
Trzeba  zrobić rachunek sumienia i przyznać przed samym sobą, czym zgrzeszyliśmy wobec naszej sylwetki i oczywiście zmienić to.
Okazuje się, że średnio  przez okres zimowy ludzie tyją 5kg. Listopad, grudzień, styczeń to nieuchronnie najbardziej tuczące miesiące w roku. Celem tych świątecznych miesięcy było umożliwienie nam spożywanie smacznych  potraw najczęściej przygotowanych przez innych czyli za darmo. Co więcej  było tego dużo…..dużo za dużo.

Zimowe świętowania minęły  i teraz zapewne wielu z was chciałoby szybko zrzucić 5-10-15 kg.
Postaram się podać kilka wskazówek, które mogą wam w tym pomóc.

 Po pierwsze, nie czujcie się winnymi.
 Pamiętajcie o tym, jak świetnie  bawiliście się podczas karnawału,Tłustego Czwartku  czy na Ostatki lub Walentynki

 Nie należy wpadać w panikę.
Macie trochę czasu aby te niepotrzebne nadmiary zostały wymienione na coś, czego naprawdę chcecie.

Zacznijcie znowu jeść „dobrze„.
Nie ma magicznej pigułki, aby schudnąć, nawet jeśli wszyscy próbują sprzedać ci swoją. Chcąc schudnąć, powinniśmy przede wszystkim naprawić to, co zepsuliśmy.
Zaczynamy od uporządkowania dnia pod względem żywieniowym, wracamy do jadania posiłków w regularnych odstępach czasu, eliminujemy nadmiar tłuszczów i cukrów lub inne pokarm , które mogą nam szkodzić.

10 przykazań zdrowej diety odchudzającej znajdziesz tutaj

Zejdźcie z kanapy i zacznijcie się ruszać
Wracanie do formy na wiosnę to nie tylko właściwe odżywianie, ale także aktywność fizyczna. Jakie ćwiczenia warto i można uprawiać teraz, gdy za oknami wciąż mamy zimę? Temperatury na szczęście nie są ciągle bardzo niskie, więc nie musimy zamykać się w klubie fitness, możemy wyjść też na zewnątrz. Nie musimy od razu biegać. Świetnie sprawdzi się marsz w raźnym tempie, by przyspieszyć czynność serca i nawet doprowadzić do lekkiej zadyszki. To odpowiednia propozycja dla osób z nadwagą, natomiast osoby otyłe nie powinny w ten sposób obciążać stawów skokowych i kolanowych. Dla nich najlepsze będą ćwiczenia na basenie i w pozycji leżącej. Oczywiście młode, zdrowe osoby o niezłej kondycji fizycznej mogą zacząć biegać, początkowo na krótsze dystanse. A w marcu, kiedy temperatury dojdą do około 10-15 stopni Celsjusza, możemy wyciągnąć rowery.

 Jeśli chcemy pójść o krok dalej i zrzucić więcej, niż tylko te „zimowe” kilogramy? Możemy  nauczyć się jak skutecznie odchudzić się i zmienić nawyki żywieniowe. Ale jak to zrobić?

Jak świadomie się odżywiać i odchudzać?

odchudzanie, dietetyk ostrołeka, dietetyk MokotówChcecie  rozpocząć skuteczne odchudzanie już teraz ?
Chcecie  świadomie zmienić swoje  nawyki, które skutkować będą trwałą zmianą stylu życia i „efektem ubocznym” w postaci zdrowego, szczupłego i zgrabnego ciała?

Aby dobrze rozpocząć odchudzanie i zyskać dodatkowe nieugięte siły mobilizacyjne eksperci rekomendują znalezienie mentora odchudzania. Mentora, który zrozumie Twoją sytuację i będzie dodatkowo Cię motywował oraz wspierał szczególnie w chwilach zwątpienia (bo takie też się zdarzą). Z takim mentorem odchudzania łatwiej i szybciej przebrnąć przez krytyczne momenty w procesie zmiany nawyków i w końcu osiągnąć upragniony sukces. Takim  mentorem odchudzania, może być wspólna grupa, która cyklicznie spotykając się, wspólnie realizuje cele, uczy się, kontroluje wagę i poziom tkanki tłuszczowej ale też doświadcza fajnej zabawy :-).

Kurs odżywiania i zdrowego odchudzania –  Wiosenna edycja Ostrołęka

Kurs  świadomego odżywiania i odchudzania – Warszawa-Łomianki

Wielki Post to najlepszy czas na rozpoczęcie odchudzania

Dla niektórych  najtrudniejsze w odchudzaniu jest wejście w rytm kiedy ogranicza się jedzenie, starannie kontroluje godziny posiłków i ich skład bez żadnych taryf ulgowych. Ja już w to wejdziesz to trzymasz się twardo i nie masz z tym większych problemów aby odstawić ciasta, syte obiady, batoniki, czekolady i białe pieczywo.

Właśnie początek jest najtrudniejszy.
Może pierwsze podejścia robiliście już na  początku roku jako wynik postanowień noworocznych  ale  nie udało się wytrwać . Co tydzień była jakaś impreza rodzinna, przyjacielska gdzie było pełno jedzenia i głupio było odmawiać.
Może odchudzanie rozpoczynało się w poniedziałek i kończyło zazwyczaj na przyjęciu w sobotę czy niedzielę.
Okres Wielkiego Postu jest pod tym względem o tyle fajny, że nie ma żadnych imprez rodzinnych, spotkań i uczt z alkoholem; również, nie jest to też jeszcze czas grillowania. Wielki Post to najlepszy czas na rozpoczęcie odchudzania.
Dlatego najlepiej rozpocząć wiosenne odchudzanie właśnie teraz.

Kurs odżywiania i zdrowego odchudzania –  Wiosenna edycja Ostrołęka

Kurs  świadomego odżywiania i odchudzania – Warszawa-Łomianki

Podziel się

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close